White Westinghouse beyaz eşya pazarına yeniden girdi !

ABD'li beyaz eşya üreticisi White Westinghouse, 35 yıl önce girdiği ancak 2001 krizinde distribütörünün çekilmesiyle sahipsiz kaldığı Türkiye'de, yeniden pazardan pay kapma yarışına girdi.

White Westinghouse'un yeni distribütörü Boğaziçi İthalat Dış Ticaret Pazarlama Ltd. Şti.

Genel Müdürü Adnan Kamış, markayı yeniden Türkiye'deki eski parlak günlerine döndürmek amacında olduklarını belirterek, “Ortaklarım Mehmet Uludağ, Tuncay Doğan ve ben 2000 yılından önce White Westinghause'un en çok cirosunu yapan bayilerdik. 2006 yılı için farklı bir açılım yaratacağız. 3–4 bin buzdolabı satmayı düşünüyoruz. 20 binin üzerinde klima satmayı hedefliyoruz. 3.5 ile 5 milyon Dolar da ciro hedefimiz var. ..” dedi.

White Westinghouse'un Türkiye'ye dönüşünün 2001 yılında 200 milyon dolarlık Ar-Ge yatırımı sonucu geliştirilen daha az enerji ile daha sessiz çalışan buzdolaplarıyla gerçekleşeceğini belirten Kamış, öncelikli olarak ürünleri bayilere ve servislere tanıttıklarını anlattı.

White Westinghouse İş Geliştirme Müdürü Marshall Trigona ise Türkiye'de zaten tanınan markanın avantajlarını kullanarak uygun fiyat politikası ile satışları artırmayı hedeflediklerini belirtti. Türkiye'nin son derece rekabetçi bir Pazar olduğunu belirten Trigona, “Dünyada tüm bilenen markalar burada. Bu aşamada benim markamın getirdiği avantaj da var. Dayanıklılık da bunlara dâhil Türkiye'de bir buzdolabının kapasitesi 400 ile 500 litre arasında değişiyor. Biz de bu rakam 740 ile 946 litre arasında. Bir rafa 3 tencere rahatlıkla sığabiliyor. Tüketicinin White Westinghause'u sorunsuz kullanma süresi en az 15–16 yıl.” açıklamasını yaptı.

2001 krizinde kendilerinin ayrılmak gibi bir niyeti olmadığını söyleyen Trigona dağıtımcı firmanın çekilmesinden sonra uygun koşulların ancak şimdi sağlanabildiğini de sözlerine ekledi.

Türkiye'de 21 bayiisi bulunan White Westinghouse'un ülke çapında 98 de servisi var. 2006'da 100'ü geçmeyi amaçladıklarını dile getiren Adnan Kamış, “Yeni bayii aramıyoruz. Çok seçiciyiz. Eğitimlerimiz oluyor. 3 hafta da sürüyor 5 günde. Markaya katkı sağlayacak kişileri tercih ediyoruz. O firmanın çalışanlarını da elden geçiriyoruz. Mağazada çalışan da çok bilgili biri olmak zorunda. Bu konuda eğitimlerimiz var. Biz orada satışı değil teknik bilgileri öğretiyoruz. White Westinghause'un diğer buzdolaplarından çok farkı var.” dedi.

White Westinghouse'un iddialı olduğu administake teknolojisi defrost aralığını bölgeye göre ayarlıyor. İstanbul'un daha nemli Ankara'nın ise kuru olduğu örneğini veren yetkililer, “Bu buzdolabı enerji tasarrufu sağlıyor.

Yüzde 80'ni A enerji. Ayarlamasını ona göre yapıyor. Ani sıcaklık değişimlerine göre fonksiyonlarını düzenliyor. Sebze ve meyvelerin uzun süre korunmasını sağlayan özelliği var. Ankastre kullanımda en geniş hazneye sahip.

Buz ve su verende 640 litre, buz ve su vermeyende ise 940 litre hacme sahip.” yorumunu yaptı.

HABER; http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=3529000&tarih=2005-11-16

 

© 2013 BOĞAZİÇİ İTHALAT , ALL RIGHTS RESERVED              |              Bookmark and Share

E - BÜLTEN ÜYELİĞİ                                                           SMEG Türkiye    SMEG Türkiye    Boğaziçi İthalat    SMEG Türkiye

En güncel gelişmeler ve en yeni haberler, bültenimize üye olan kullanıcılar için özel olarak gönderilecektir.