İtalyan SMEG, Satışlarını ikiye katladı

Türkiye pazarına 2010 yılında giren İtalyan SMEG, geçen yıl 1.500 adetlik bir satış gerçekleştirdi

Renkli ve retro ürünleriyle dikkat çeken, Türkiye pazarına 2010 yılında giren İtalyan SMEG, geçen yıl 1.500 adetlik bir satış gerçekleştirdi. Ocaklarda 850 TL’den, fırınlarda 1.600 TL’den, bulaşık makinelerinde 2 bin 325 TL’den, buzdolabında 3 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarıyla ortanın üstündeki gelir kesimine hitap eden SMEG, bu yılın ilk yarısında geçen yılın tamamında yaptığı satışı yakaladı. Daralan pazarda rakiplerinden müşteri çalarak büyüdüğünü düşünen SMEG’in 2012 hedefi geçen yılki satışı ikiye katlamak.



İtalyan Vittorio Bertazzoni tarafından 1948 yılında kurulan SMEG, renkli ve retro ürünleriyle dikkat çekiyor. Türkiye pazarına 2010 yılında giren SMEG, geçen yıl 1.500 adetlik bir satış gerçekleştirdi. Ocaklarda 850 TL’den, fırınlarda 1.600 TL’den, bulaşık makinelerinde 2 bin 325 TL’den, buzdolabında 3 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarıyla ortanın üstündeki gelir kesimine hitap eden SMEG, bu yılın ilk yarısında geçen yılın tamamında yaptığı satışı yakaladı.

Beyaz eşya sektöründe yerli markaların da renkli ürünlere yönelmesine neden olduklarını söyleyen SMEG Türkiye Distribütörü Boğaziçi İthalat Dış Ticaret Pazarlama’nın Genel Müdürü Adnan Kamış, “İnsanlara mutfaklarda renk seçeneği sunduk. Biz pazara girdikten sonra insanlar mutfaklarındaki kapak renklerine göre cihaz seçmeye başladı. Bu sene pazarda ciddi bir daralma var. Ama biz daralan pazarda büyüyoruz. Bu bizim açımızdan çok önemli bir gelişme. Tüketici az ve biz rakiplerimizden çaldığımıza inanıyoruz. Geçen yıl 1.500 parça ürün sattık. Bu yıl ilk 6 ayda 1.200’ün üzerinde satışa ulaştık. Yıl sonunda bu rakamı ikiye katlamayı hedefliyoruz. Daralan pazarda bu çok ciddi bir rakam” diye konuştu.

Antresit, krem, siyah, beyaz, bakır, kırmızı, sarı, mavi ve yeşil renkli ürünleriyle tüketiciye ulaştıklarını kaydeden Adnan Kamış, şu günlerde en çok krem rengi ürünlerin tercih edildiğini söyledi. SMEG ürünlerinin estetiğin yanısıra teknolojisiyle de farklı olduğunu anlatan Kamış, sözlerini şöyle sürdürdü: “SMEG’in kurucusu Bertazzoniler, 1950’li yılların retro olarak bilinen tarzını yansıtan, yuvarlak köşeli ve sarı, pembe pastel mavi, limon yeşili, turuncu, kırmızı gibi sıradışı renklerde buzdolabı, derin dondurucu, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırınlar üreterek, modern bir tasarım klasiği yarattılar. The Indepentdent, SMEG’in retro buzdolaplarının, Hollywood yıldızı olarak anılır olduğunu yazdı. Ürünler dünyada büyük ilgi gördü. Türkiye’de de pazara girdikten sonra bir değişimi tetikledi. Rakiplerimiz bizden sonra ürünlerini boyamaya başladılar. Kimseyi eleştirmek istemiyoruz ama cihazı sadece boyayarak renklendirmek yeterli değil. Tasarım ve en son teknolojileri de katmak gerekiyor. Yine de rakiplerimizin bu çabaları bizi memnun ediyor. Çünkü büyük markaların da bu alana el atması pazarı daha da büyütecek.”

Mutfak üreticileriyle ortak hareket ettiklerini dile getiren Adnan Kamış, Biz SMEG’in renkli dünyasının en iyi mimarlar tarafından anlatılabileceğine inanıyoruz. Bu nedenle mutfak üreticileriyle ortak hareket ediyoruz. Hedefimiz bundan sonra da SMEG’in farklılığını ortaya koymak. Çünkü farkımızı ortaya koyarsak devamı kendiliğinden gelecek. Yani ilk hedefimiz SMEG’in farklılığını ortaya koyarak büyümesini sağlamak” değerlendirmesini yaptı.

Bugatti hızını mutfağa taşıyor!
CASA Bugatti elektrikli ev aletlerinin de Türkiye’ye distribütörlüğünü üstlenen Boğaziçi İthalat, aksesuar kadar şık, ancak şaşırtıcı teknik özelliklere sahip, rengarenk elektrikli ev aletlerini Türk mutfaklarına sunuyor. Casa Bugatti, dünyanın en hızlı ve pahalı spor otomobilini çağrıştıran marka adı ve onun kadar etkileyici özelliklere sahip küçük elektrikli ev aletleri ile renkli dünyasını mutfaklara yansıtıyor. Sarı, yeşil, eflatun, turuncu ve kırmızı renkleri ve yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken ürünler ısıtıcı, ekmek kızartma makinesi, mutfak tartısı gibi 6 farklı ürün çeşidinden oluşuyor.

Boğaziçi İthalat, SMEG ve Bugatti modellerini, İstanbul’da Beşiktaş Balmumcu’daki showroom’u Info’da sergiliyor.

HABER ; http://haber.gazetevatan.com/satislarini-ikiye-katladi/466498/2/ekonomi

© 2013 BOĞAZİÇİ İTHALAT , ALL RIGHTS RESERVED              |              Bookmark and Share

E - BÜLTEN ÜYELİĞİ                                                           SMEG Türkiye    SMEG Türkiye    Boğaziçi İthalat    SMEG Türkiye

En güncel gelişmeler ve en yeni haberler, bültenimize üye olan kullanıcılar için özel olarak gönderilecektir.